Cape Farewell

30 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Jullie zullen wel denken, 3 verslagen achter elkaar? We hebben nu weer eens internet, hadden het gister al moeten hebben, maar de WiFi op de camping was kaduuk. Is vandaag weer gemaakt, gelukkig. Foto's uploaden lukt helaas nog niet zo best. Ga ik zo liggend in ons tentje proberen,

Nog vergeten te vertellen dat we gisteren met onze wandeling prachtig, zoniet schitterend weer hadden. Een strak blauwe lucht en ong. 28C. Bofkonten! Vandaag hadden we ook weer dat prachtige weer. Heel goed insmeren want verbranden doe je hier supersnel.

Na nog een extra nachtje op deze camping te hebben bijgeboekt zijn we nog verder naar het Noorden gereden, naar Cape Farewell! Deze naam is aan deze plaats gegeven door kapitein James Cook in 1770. Het was het laatste stukje land van NZ  dat hij zag voordat zijn schip huiswaarts keerde.

We moeten eerst een pas over om in de Golden Bay area te komen en rijden dus weer heel wat haarspeldbochten met wederom prachtige uitzichten. Het rijden in NZ blijft prachtig en zeker zeer de moeite waard.

Na 2 uurtjes rijden, trekken we de wandelschoenen aan om naar de klif te wandelen. Er staan nog 2 auto's op de parkeerplaats en dus is het hier heel rustig.cape Farewell is een prachtige steile rotsklif die hoog uit de azuurblauwe zee opstijgt. Het land eromheen zijn groene heuvels, waar de schapen op lopen te grazen. Wat een serene rust hier. Dan lopen we nog even verder en hoger voor wat fraaie uitzichtspunten en foto's. We blijven maar fotograferen! Het is allemaal zo mooi.

We rijden een stukje verder over de hier onverharde weg naar Wharariki Beach. Vanaf de parkeerplaats is het 20 min. Lopen naar het strand, maar oh oh wat is het hier toch ook weer mooi! Een heel breed strand, want het is eb, strekt zich voor ons uit als we de duinpan over lopen. Het strand is omgeven door rotsen en vlak voor de kust steken ook enkele hoge rotsen uit de zee vandaan. We wandelen langs het water en daar ligt zomaar op het strand een moeder zeehond met haar jong. Wat is de natuur hier toch mooi. Op dit hele grote strand zijn misschien 50 mensen, maar ze laten de beesten lekker met rust, zoals het hoort! Even verder weer een zeehond, maar deze zit als een koning op zijn rots. Daarna gaan we zelf nog wat grotten verkennen die bij vloed onder water staan.

Om 17:30 rijden we terug naar de camping, waar het internet weer aangesloten is. Hoera!

Zo lekker slapen!

Bedankt voor jullie leuke reacties!

1. Tine:
    30 januari 2014
    Wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven. Klinkt super allemaal, ben best wel een beetje jaloers. Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier nog.
    Groetjes, Tine
  2. Marianne brouwer:
    30 januari 2014
    Hoi J en J, nou jullie verslag doet me watertanden hoor. Het lijkt me fantastisch om zoiets mee te maken. Volg jullie reis op de voet. Als je het leest van die zeehonden geloof je het haast niet, zo onwerkelijk. Die natuur daar lijkt mij echt schitterend en jullie treffen het enorm met het weer. Kijk al weer uit naar het volgende verslag. Het is net of je zelf een beetje op reis bent. Veel plezier en groetjes uit een koud maar vandaag zonnig Ysbrechtum. Vriest hier momenteel maar dat zal van korte duur zijn. Jammer.
  3. Renny:
    30 januari 2014
    Wat heerlijk dat jullie het zo treffen, ben super benieuwd naar de foto's!
  4. Helene:
    30 januari 2014
    Lieve Joost en José, ik zie jullie helemaal genotteren daar! Arlindo en ik hebben heel Nieuw-Zeeland twee maal gedaan op een klein type cruiseschip, d.w.z. van "buiten naar binnen". Dat was mooi. Jullie zien het land van "binnenuit". Dat moet een nog mooiere ervaring zijn! Ik vergelijk het met mijn ervaringen in Noorwegen. In 2012 met Hurtigruten heen en terug (Z-N en N-Z) gedaan. Dat was al spectaculair. Maar nog adembenemender was het in 2013 met duizenden kilometers in de auto! Fantastisch wat jullie doen. De foto´s houd ik tegoed!
  5. Dirk oppenhuizen:
    30 januari 2014
    sta je donderdag morgen rond 5 uur met een sigaar aan de ramen van de auto ijsvrij te maken. kom je thuis, lees je de emails en daar aan de andere kant van de wereld in cape farewell, golden bay area, new zealand, met jose en joost is het rond 28 graden. wij in sneek dik ingepakt. jullie daar in korte broek en t shirt. mooie natuur daar . geniet er van. dirk wil wel ruilen, kan dan daar mooi oefenen voor nijmeegse vierdaagse. ( even tussen door, jose en joost. man united heeft 2-0 gewonnen van cardiff city. robin v persie 1-0. ashley young de 2-0 ). lijkt mij ook wel wat vakantie new zeeland. jose en joost geniet er van daar. once a red, always a red.
  6. Simone:
    Hoi Joost en José,
    Heb net 3 berichtjes achter elkaar gelezen. Ben wel een beetje jaloers op de temperaturen die je noemt. Het is hier behoorlijk fris. Hoor net van Piet Paulusma dat we zelfs kans op ijzel hebben. Heel veel wandelplezier!
    Groetjes Simone.
  7. Joke:
    30 januari 2014
    heerlijk heerlijk, ik heb er een duidelijk beeld bij, van wat jullie allemaal beleven, lekker genieten