Het prachtige Noorden

30 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Na een heeeel erg koude nacht zijn we vroeg wakker. Na het ontbijt pakken we de tent maar klets nat op en gaan richting Marahau, gelegen bij de ingang van het Abel Tasman National Park. Het zonnetje schijnt en we vinden een prachtig plekje aan de Sound waar wij heerlijk in het zonnetje gaan zitten en de tent op de auto laten drogen. Jaja het is hier echt zomer hoor! Daarna via Pelarus Bridge, een mooie kloof op naar Nelson een echte havenstad met een prachtig groot strand. In de baai wordt zeilles gegeven aan kinderen in een optimist en laser. Dan rijden we via de kust, met wederom prachtige stranden en een zeer mooie route, via Motueka naar onze camping in Marahau. De camping heet Old Mc Donald Farm en is heerlijk rustig en prima gelegen. We zoeken een plekje aan de rivier met volop zo'n de hele dag! Prima!

Dan doen we boodschappen voor de komende dagen, morgen gaan we wandelen, koken ons eten in de camping keuken en gaan lekker vroeg slapen, zoals iedereen op de camping trouwens doet!

Woensdagmorgen zijn we alweer vroeg wakker. Vandaag 22 km wandelen in het Abel Tasman NP. Na het ontbijt worden we door het busje van de watertaxi bij de camping opgehaald. Prima service! Bij de watertaxi receptie is het al een drukte van belang. We worden naar onze taxi toegeroepen door skipper Eric en we nemen plaats in de boot die nog op de trailer staat achter de trekker. Dan gaat de hele stoet van watertaxi's richting de zee. Een fraai gezicht. Eenmaal op zee geeft Eric vol gas om even later even stil te houden en wat te vertellen over de omgeving. Ook wij Nederlanders komen nog aan bod, want het was toch onze voorvader die als eerste blanke hier voet aan wal zette. Deze tocht is zeer de moeite waard en een must do voor elke toerist hier!

We worden om 9:45 uur afgezet in Torrence Bay en wandelen vandaag terug naar de camping. Een prachtige lange tocht, dat deel uitmaakt van de Abel Tasman Coast track van bijna 55 km. We wandelen in het tropisch regenwoud, dan weer op een goudgeel strand en dan weer het regenwoud in. Soms even klimmen, dan weer dalen. Een prachtige tocht, die we natuurlijk onderbreken met het zwemmen in de zee, Best een beetje koud hoor! Om 18:30 uur lopen we moe maar zeer voldaan de camping op. We nemen een heerlijke douche, drinken een lekker glas wijn, eten op de overdekte picknickplaats en gaan slapen!

1. Froukje:
    Hallo Joost en Jose,
    heel leuk om jullie reis te kunnen volgen! Mooi beschreven, hoor. Wat maken jullie prachtige dingen mee! Veel plezier!
    Groetjes van Froukje
  2. Renny:
    30 januari 2014
    Wat een heerlijke dag! Echt genieten dus. En wij genieten mee.
    Ga zo door, haha.
  3. Inge Blauw:
    30 januari 2014
    Wat een belevenissen hebben jullie al meegemaakt! En dan is dit nog maar het begin van de reis...
    De reislogger is wel een prachtig middel om jullie zo te volgen. En ik heb net het idee dat ik vanuit het 'rugzakje' meereis.