Op naar de Marlborough Sounds!

30 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt en wat toeristische tips .van de familie vertrekken we rond half 10 naar het Noorden. Het is mooi weer en de verwachting is dat het vandaag rond 22C gaat worden. Prima weer om de ongeveer 350 km vandaag te rijden.

we verlaten Christchurch via het industriegebied en komen al snel in een voor ons bekende omgeving. Landerijen met veeteelt. De ze worden al snel opgevolgd door grote gebieden met druivenranken voor het maken van wijn. Het landschap is eerst vlak, dan wat heuvels en weer even verder gaan de heuvels over in hogere bergen in de richting van Kaikoura. We verlaten het binnenland en we gaan richting de kust.

Wow wat een prachtig gezicht, die knalblauwe zee, onder een licht bewolkte hemel! Prachtig! We lunchen in Kaikoura, doen wat boodschappen in de plaatselijke super en maken een korte wandeling over het strand met op de achtergrond de bergen van de Seaward Kaikoura Range.

Dan vervolgen we alweer vlot onze weg, want we hebben nog een hele rit te gaan. De weg loopt langs de kust en hij is echt prachtig gelegen. Het spoor en de weg wisselen elkaar af bij het zo dicht mogelijk bij de kust liggen. We rijden hier een bijzonder mooie route! Witte stranden aan een knalblauwe zee, die af en toe behoorlijk op de rotsen beukt en het water doet opspatten! Als we hier nog een keer komen moeten we hier langer blijven.

Onze volgende stop is Picton, waar de haven is van de Ferry naar het Noorder eiland. We rijden naar de haven en bezoeken de toeristen info. Deze zijn zeer goed aangegeven en verlenen een uitstekende service. We vragen naar het weerbericht, zeer goed voor de komende dagen en naar de camping die we willen bezoekenen.

We gaan nog even het dorpje in voor de laatste kampeer aankopen, blijven nog even in de haven waar de ferry net komt binnen varen en vervolgen dan onze weg over de Queen Charlotte Drive. Een plaatje van een weg! Weelderige begroeïng langs de rotswand, mooie haarspeldbochten en af en toe prachtige uitzichten op de Sound.

Na zo'n 15 km langs deze weg te hebben gereden, komen we bij onze beoogde camping, Momorangi Bay Campground gelegen aan de Sound. Er is plek aan het water, dus daar kiezen we natuurlijk voor.

We zetten vlot de tent op die we nog nooit gezien hebben. Mede dankzij de kampeerkennis van Joost, en installeren onze slaapspullen. Dan gaan we nog even de camping verkennen en drinken op nog geen 10m van de Sound een heerlijke kop thee. Dan valt de avond, wordt het koud en gaan we lekker slapen!

Morgen rijden we verder naar Marahau!

1. Koert:
    30 januari 2014
    Wat hebben jullie het leuk!
    Ik hoop dat jullie niet zo veel last van de regen hebben als Derk destijds...
    Hier alles goed! Geniet!!
  2. Lida en Peter:
    30 januari 2014
    waren ook in Picton en in de toeristeninfo!!! hebben de Queen Charlotte Track gedeeltelijk gelopen, dus ontzettend leuk te weten waar jullie nu zijn. Wat is dat genieten nu voor jullie en fijn dat het goed weer is. Reizen in gedachten zo steeds met jullie mee!
  3. Renny:
    30 januari 2014
    Klinkt allemaal prachtig, zeker zo'n mooi kampeerplekje! Je krijgt er gewoon zin in.